Söndagsträning

Första kendoträningen sedan Sugo blev så av i söndags. Det är segt att ta sig till dojon efter ett uppehåll. Speciellt om uppehållet för det mesta berott på sjukdom och därefter stress/för mycket annat i huvudet. Jag vet hur bra kendo är för mitt huvud i dessa lägen, men jag tycks hela tiden glömma bort det. Tur att min sambo puttar iväg mig så jag kommer utanför dörren.
 
Ett minne
 Söndagspass är ganska lagom att börja med. Vi körde även rustningsfritt denna söndag då det var fler som inte var på topp. Ägnade den första timmen efter uppvärmningen åt att leka med Iaido, men på ett kendovis som Anders sa. Jag insåg att jag kanske mindes mer än vad jag trott av min en termin långa iaidoträning. Inte så mycket vad allt heter, men jag kände igen det mesta när han visade. Iaido är i vissa lägen ännu bättre för mitt huvud och det var kul att frächa upp lite kunskaper. Gjorde sedan lite bokken-kihon också innan vi den sista halvtimmen gick över till shinai. Vanliga stora Men övade vi med attacksteg, kändes okej för egen del. Avslutade med huggcirkel, vilket, tja, vad jobbigt. För lite hugg i kroppen helt enkelt.
 
Det Positiva: Att komma iväg
Det Negativa: Att gnälla
 
I will miss this, so very much

Over and Out
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0