Tömkörning och sol

Tisdagen fick Maximen vila och matte trotsade sin sjuka och tränade kendokata, mer om det senare. Igår blev det till att tömköra lite i ridhuset över bommar. Jobbigt sa Maximen och varmt till råga på allt. En del av mig vill klippa honom igen (och bannar mig själv att jag inte gjorde ett ryck i början av februari), men tycker att det kanske är lite sent nu, jag vet inte... Han var hyffsat duktig, mot slutet jättefin och mjuk, men vi fick hålla på innan vi kom dit. På plussidan att han fattade galopperna väldigt bra och faktiskt höll fokus hyffsat på mig trots annan häst i ridhuset. På minussidan att han inte vill stanna kvar i halten utan går iväg efter typ tre sekunder, inte okej. Nöjd med passet i allafall.
 
Hösten..
 

Idag tog vi ett varv runt vallen i skritt. Blåsigt, man ganska mysigt, han skötte sig bra också, skulle kolla på lite saker, men mest hade vi en trevlig tur i solnedgången. Han skötte sig med bilarna sedan också, blev riktigt stolt över honom!
 
Det Positiva: Hjärtehäst
Det Negativa: Väntan
 
Still no answer

Over and Out
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0