Inför tävling

Så idag var det kvällen innan tävling. Alltid en kväll som brukar dra ut på tiden. Så också denna, även om det inte blev riktigt så illa som jag befarade. Började med att rida ut en sväng, en del skritt och trav, försökte mest få fram en positiv känsla med mycket framåt och mjuk hand. Red lite övergångar också, sedan skrittade vi ner gräsvägen förbi korna och så galopperade vi backen hemåt. Tror han hade rätt så roligt, öronen framåt och gick på bra, mysig tur var det. Hemma igen blev det till att mocka, packa mat, packa allt som ska med, smörja läder och till sist bada Maximen och försöka schamponera svansen tillräckligt för att den inte ska vara gul i det vita, får se hur det ser ut imorgon när vi kommer.
 
Resekläder

Så imorgon då, det främsta målet av dem alla är att han ska lyssna framåt. Vilket till stor del beror på mig, på mitt fokus och min ridning, mitt eget mål är att verkligen försöka rida inne på banan, inte forserat, men så som jag brukar rida. Mål nummer två är att alla moment i programmet sitter som de ska. Procentmässigt siktar vi på över 60% Återkommer med hur vi lyckas med det hela. 
 
Det Positiva: Utflykt
Det Negativa: Trötthet
 
Go forward

Over and Out
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0