Beslutet

Framöver kommer en stor förändring ske, jag (vi) ska byta stad och byta jobb, ett stort kliv i livet.
 
Att ta ett stort beslut är aldrig lätt, jag tror inte heller att det är meningen att det ska vara det. Om det vore lätt att ändra sitt liv betyder det ju att allt man har just nu egentligen inte är så mycket värt. Och så är det inte för mig.
Så det här beslutet jag tagit har stötts och blötts och övervägts, långt innan det egentligen var aktuellt. Jag har kommit hem efter kendoträningar och fjordhästträffar och stallkvällar och kännt att "vad är det jag håller på med, vill jag verkligen byta bort det här underbara fina som är mitt liv?" Men svaret har alltid någon gång i slutändan blivit ja. För man ägnar 8 timmar av sin dag åt att jobba, mer än allt annat man gör med sitt liv.
 
Jag hoppas mycket på det här jobbet jag har tackat ja till och om det inte blir som jag hoppas så har jag i allafall försökt. Att jobbet tvunget ska ligga 25 mil från den plats jag i åtta år kallat hemma fick mig inte ens att tveka speceillt mycket. Kanske för att det på sätt och vis också är hemma, eller i allafall hemåt eller hemhemåt. Och eftersom min bättre hälft uppmuntrar, stöttar och är mer än beredd att flytta blev beslutet ännu lättare.
 
Även om jag gjort det här förut, kastat mig ut i det okända, är det skrämmande och spännande på samma gång. Och det är skillnad att bryta upp när man är 19 och när man är 27. Jag är så mycket mer medveten om hur jag är idag och är ganska nöjd med det, men jag vill inte fastna, kanske kommer jag i och med detta bli något ännu bättre. Jag kommer att sakna så många människor härifrån, men är övertygad om att de flesta kommer att stanna kvar i mitt liv på ett eller annat sätt. Jag kommer att sakna mina fjordhästvänner, men är ganska lugn med att det finns fler fjordhästmänniskor och hästmänniskor där ute att lära känna. Jag kommer att sakna kendon, men även den finns det möjlighet att fortsätta med. Jag tror inte att det kommer att bli på samma sätt i fortsättningen, men jag tror heller inte att det är något dåligt med det.
 
Så en resa som började för drygt ett år sedan, på andra sidan jorden, med djupa diskussioner i en park i Melbourne får nu sitt slut. Nu börjar något nytt för oss alla.
 
Over and Out
 

Kommentarer
Postat av: Elinor

Oj, blödiga jag blev lite rörd nu. Du skriver så bra!

Jag är så stolt över dig kära syster! Tror det här är ett riktigt bra beslut! Jag har idag lagt min framtid på posten idag, dvs. blanketten till Chalmers om att påbörja år 2 på Sjökapten till hösten. Livet tar nya vändingar och jag tror bara det blir till det bättre. Tänk, 2014 blir nog ett riktigt spännande år!

Bamsekram <3

Svar: Bra där Elinor! Jo, tror 2014 blir mycket spännande :)Kram
Matilda

2014-03-31 @ 20:01:25
URL: http://ellenelinor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0