Att tömköra i kvällsol

Även om veckan startade i ett milt kaos så avslutade jag måndagen på ett fint sätt med min fina gula. Han hade stått inne och ätit en stund när jag kom vilket alltid gör honom på snäppet bättre humör. Efter lite sanering och projekt "bort med vinterhår" så gick vi på tömkörningsrunda. Planen var att skritta fram "lilla rundan" och sedan gå in på lilla ridbanan och arbeta lite med skritten och försöka oss på skänkelvikningar på töm. Ledde på bilvägen, men tömkröde sedan i åkerkanten och det gick bra, lyssnade inte helt bra i halterna, men vi jobbar vidare med dessa. När vikom runt och fram vid ridbanan var det redan två hästar där så vi ändrade om planen, tömkörde över stallplan och var på stora ridbanan istället (med bara en häst som sällskap och gott om plats). Jobbade lite med skritten och även lite trav på volt. Sedan försökte vi oss på att flytta åt sidan, inget jag egentligen kan, men jag har läst på lite, så vi provade oss fram. Tyckte det gick bra för att vara första gången, men vi ska försöka mer och kanske när Johan (eller någon annan) är med och tittar/filmar så jag ska se hur det ser ut.
 
Avslutade med att trava lite åtta-volten, ganska mjuk och fin häst, inte jätteansträngande pass, men tänke att han nog var rätt så nöjd efter helgens äventyr och nu väntar vilodag imorgon och stallmöte för matte.
 
 
Det Positiva: Solljus
Det Negativa: Stelhet
 
Together we are stronger then ever

Over and Out
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0