Bland fyrhjulingar och knott

Min pigga gula räserponny börjar komma i form känns det som. Igår var vi ute och skrittade lite, ny väg, lite tveksamheter, men mest framåt, framåt med sina älgakliv i skritten. Bara att hänga med och få honom att jobba lite emellanåt också. Ny väg som sagt och över järnvägen för första gången med mig på, gick väldigt bra, sedan var det lite ställen han skulle fnysa över, men mest klev han på med spetsade öron. Mötte två fyrhjulingar i full fart ute i skogen. Vet inte vem som blev mest förvånad. Men jag hoppade av och de stannade, sedan stängde de av också när de såg att Maxim var väldigt skeptiskt till dem. Och väntade med att starta tills vi var långt förbi, trevliga grabbar!
 
Fluffo
Idag var vi på banan och försökte få någon slags ordning på grejerna. Det var bogar hit och dit och häst med energi så det nästan pyser över. Då gäller det att jag inte börjar rida med handbromsen för mycket i utan utnyttjar det med mycket halvhalter och övergångar istället. Blev supernöjd i skritten och traven, vänster är han jobbig i just nu, men det lossnade tillslut. Galoppen kämpade vi också med en del idag, återigen krånglar vänstervarvet, han kör upp huvudet och ut med bogen och jag rår inte riktigt på honom, bättre i höger där gick han till och med bitvis i en trevlig form. Men vi fortsätter jobba, hoppas kunna boka in någon dressyrträning snart också och få lite hjälp av någon som guidar mig igenom, för jag känner att det behövs.
 
Det Positiva: Energi
Det Negativa: Inte lika mycket matteenergi
 
Mot framtiden

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0