Yberpigg häst, nedgången matte

Pust, liten försök till comeback på bloggfronten kanske. Men så kan det gå när man först åker på semester i några dagar (och har det underbart härligt, återkommer i senare inlägg om det) för att sedan komma hem och bli dundersjuk. Ganska väntat ändå, slapp i allafall vara sängliggandes julhelgen detta år, inte helt på banan ännu, men det går åt rätt håll, men ibland önskar jag nästan att jag var sjuk oftare, men inte lika mycket varje gång. Nu var jag i princip däckad i två dygn och nu på det fjärde har jag i allafall lyckats vara vaken i 8 timmar i sträck.
 
Maxim fick ju vila när jag hade semester, när jag sedan kom hem och blev sjuk försvann naturligtvis lusten att göra någonting, men har man häst så har man och är man dum och envis så är man. Första dagen så fick han springa lös på ridbanan och i ridhuset. Galenponnyn sprang som en liten idiot, höll på att rymma från ridbanan och gjorde luftsprång med skruvar på. Han kunde ju ha gett lite av den energin till mig tack...
 
Så i förrgår satte jag på tömköringsgrejer och så jobbade i ridhuset. "Lätt som en plätt matte, kolla jag galopperar i båda varven!" Duktig häst, ofokuserad matte med dimmigt huvud. Vi lekter lite lös på slutet också, jag hade till och med kommit ihåg att plocka med mig några godisar.
 
Igår körde vi uteritt. Återigen häst med energi som nästan rann över och matte med dimmigt huvud. Men det gick bra, förutom en liten incident med några små barn och deras nya sparkleksaker. Det är kul att han är glad, jag skulle bara önska att jag kunde njuta lite mer av det också.
 
RÄSER!!!
 
Idag hade jag morgon i stallet, tre hästar att fixa och så Lenaträning med Maxim. Något bättre, men fortfarande inte hundra frisk, det gick lite långsamt att få allt klart, men blev precis så det var dags att ta in Maxim från hagen igen när jag var färdig med allt annat.
 
Han är lite yberpigg just nu, vilket är kul när man rider i ridhus, men inte så mycket annars, vi ska försöka att lugna ner det hela ett par hekto. Han var fin idag! Lite springig i början, lite distraherad när de harvade ridbanan utanför i slutet, men därimellan superfin. Behövde inte tjata på framåt, mer tänka bakåt. Galoppen var väl lite hipp som happ, jag hamnade lite på snedden och det blev lite som det blev. Vi övade på skänkelvikningar, mest i trav och det gick bra ibland, samma här att jag måste sluta sitta snett och luta mig åt diverse håll och vara snabbare på att korrigera honom. I traven var han annars superfin, tryck framåt, bra form och inte tung i handen. Mattes fina guldhäst, här ska planeras tävlingstermin!
 
Det Positiva: Gula hästen <3
Det Negativa: Feber, hösta, snor och huvudvärk
 
You light up my life

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0