Att tömköra i månsken och rida i solnegång

Igår fick jag jobba lite längre än planerat, så blir det ibland, men allt gick ihop sig i slutändan och det är det som är huvudsaken. Därför var det mörkt när jag kom ut till stallet och dessutom en hel del folk, vilket är trevligt, men gör att ridhuset är ganska upptaget. Men istället för att tränga in oss där tog vi på oss tömkörningsgrejer och pannlampa och var på utebanan istället. Det är inte helt fel att jobba lite under stjärnorna ibland. Lite spänd häst, som lyssnade sådär på halterna och på att vänta kvar där, men vi jobbade på bra och fick till det tillslut.
 
Jag ser kossorna därborta, ska vi verkligen närmre?
Idag hann jag ut tidigare och skyndade mig att göra i ordning Maximen så vi kunde ta oss en tur i skymning och solnedgång. Och en härlig tur blev det, planen var att ha lite ko-terapi, men vi kikade mest på dem på avstånd då vägen inte riktigt torkat upp tillräckligt för att rida förbi deras hage. Annars så klättrade vi lite i skritt och övade lite övergångar mellan skritt-trav-halt-trav-skritt-trav på mjuk grusväg. Och som han lyssnade! Fantastiska fina hästen, när jag slappnade av och vågade lita på honom så fick vi till så fina övergångar så och utan att bråka, utan att ge mer hjälper än nödvändigt. Vad jag önskar att jag i alla lägen kan rida på det sättet.
 
När vi kom hem igen blev det längre borstning av fällande häst (vårtecken!) och sedan mockning och foderfix. Imorgon blir det vila för Herr Gul, matte ska på andra äventyr, ska dit och pussa lite på honom på morgonen bara. Lenaträning inbokad på torsdag sedan och så har jag kvällsfodring på fredagen så då kanske vi hänger lite i ridhuset på kvällen, vi får se. I helgen åker jag till Göteborg så han får nog vila helt lördag-söndag och kanske måndag, kan nog bli bra med en liten micropaus.
 
Det Positiva: Världens bästa häst
Det Negativa: Nervositet
 
You make me happy whenever, whatever

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0