Bockeponny

Julhelgen nästan över för denna gång. Kallt fick vi och snön kom äntligen, ännu mer hemhemma än här i Uppsala så julkänslan infann sig ganska så bra. Vi firade julafton i lugn och ro med min mamma, pappa och farmor ute i skogen. Lugnt och skönt, god mat och umgänge med några av dem jag tycker mest om här i världen. På juldagen tog vi en sväng över Västerås för mer julfirande med ytterligare viktiga personer i vårt liv. Speciellt det nyaste tillskottet i familjen, som snart fyller tre månader. 
 
Hemma igen på kvällen visade termometern på minus 15 grader, men Maxim fick pallra sig ut ändå på ridbanan och så red vi ett pass där. Blev skritt och trav med mycket serpentiner och volter för attm juka upp honom. Försökte galoppera lite, men då blev det lite bambi på hal is så vi höll oss till traven sedan. Han var pigg, glad och lite busig, men mjuknade fint och var härlig mot slutet.
 
We will be back there
Idag var det något varmare så vi tog oss ut i skogen. Klättrade i backar och byggde muskler och så galopperade vi lite på en åker. Då blev det små bocksprång, steppsteg och buskast med huvudet. Så lycklig ponny, som nu får vila sig i nästan en vecka, vilket kanske inte är optimalt, men nog inte skadligt heller. Imorgon flyger jag och Johan till Wien, sedan vidare till Salzburg och lite andra ställen i Österrike innan vi åker vidare till Italien och Verona för nyårsfirande. Den 2 jaunuari landar vi i Sverige igen. Då ska vi se om jag kan posta något som liknar en årskrönika här och även något om planer och mål inför 2015.
 
Det Positiva: Min gula räserponny
Det Negativa: Kontrollfreak
 
You stay like this forever

Over and Out
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0