Höstigt väder, höstiga kläder

Hehe, jo skoning blev det ju igår i allafall. Ny hovslagare som verkar bra, Maxim stod väldigt snällt och lugnt och reagerade inte alls över hjälpmedlen han hade för att hålla hovarna. Tycker hovarna blev väldigt fina och att han verkar seriös, tittade på hur Maxim gick både innan och efter. Det här var på lunchen då, så jag åkte tillbaka till stan och jobbade lite till. Sedan ut till stallet igen, stallägaren är där när jag kommer, hon undrar om jag vill hänga med henne och dottern ut och galoppera på vallen. Så promenaden struntade vi i och gas oss ut med två kompisar istället. Lite spännande blev det med en röjsåg i en trädgård, men sedan gick det mesta bra. Lite spänd matte ett tag. Lite spänd Maxim också. Speciellt när vi bytte varv, allt blev ju som nytt! Springa av sig lite fick han i allafall och bara jag kan slappna av ordentligt så ska vi nog snart vara tillbaka på topp igen.
 
Men jag saknar svala sommarkvällar i kvällssol
Idag blev det i allafall ridbana. Återigen lite spänd matte som såklart smittar av sig på hästen. Men när vi blev varma i kläderna så gick det riktigt bra och han var mjuk och trevlig. Körde bara ett kort pass, skrittade fram på grusvägen, travade igång på banan, lite serpentiner, red lite vägar och försökte sitta ner och koncentrera mig på min egen sits i några minuter och på att hålla tyglarna korta och händerna lägre. Blev lite så att jag jobbade på alla mina problemområden samtidigt, vilket kanske inte är den bästa lösningen, men jag måste ju börja någonstans. Avslutade med att öva några diagonaler med ökningar och sedan trava och skritta av. Tror vi höll på i ca 40 minuter. Snygga var vi också kan tilläggas, det regnade och var hösigt så jag plockade fram fleece-ridtäcket som jag köpte på loppis i våras och aldrig hunnit använda. Det är grönt med guldkant, vilket matchar hans fina gröna schabrak och bruna sadel alldeles förträffligt. Till råga på allt hade jag min fina jacka (som jag köpte här om veckan) och som är super att rida i och som står imot lätt duggregn alldeles förträffligt. Ska ta bild på hela spektaklet någon dag så får ni se.
 
Det Positiva: Att ta sig samman
Det Negativa: Tröttheten består
 
Hur gör man för att räcka till.

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0