Hjärnskakning och stygn

Jo, men tydligen skrev jag ju om hur försiktig man ska vara när man rider själv och bla bla bla i förra inlägget. Men man kan inte skydda sig mot allt. Och det är ju heller inte  en  bra ide att ändra planer från hoppning på ridbanan till uteritt i skogen. För nu ligger jag här med hjärnskakning och stygn i ansiktet samt minnesluckor över vad som hänt.
 
Det jag minns är att vi glatt klampade iväg på vår stig genom skogen, gick den korta biten på asfaltsvägen (och mötte en bil utan problem), fortsatte in i skogen på grusvägarna och travade en hel del. Sedan är det svart, har ett svagt minne av att prata med Johan i telefon och att jag och Maxim går förbi grannhusen vid stallet och möter någon som kollar oroligt på oss, att vi går in på stallplan och träffar stallkamraterna, att jag sitter på kanten till gräsmattan, att ambuslansen kommer med Johan på cykel efter. Sedan finns det lite bilder från färden in, akutrum och åka till röntgen, kräkas, sys i ansiktet och få dropp. Kom in någon gång vid tio och fick åka taxi hem vid halv tre i morse. Sedan har jag sovit större delen av dagen, av och till. Nu på kvällen övertalade jag Johan att ta mig med ut till stallet och krama på Maxim. Bara så jag fick se med egna ögon att han var okej. Bästa stallkamraterna hade fixat allt annat. Han har inga synliga skador, mer än ett litet sår på höften, men igår hade han varit lite skärrad (avhjälpt med mat). Sadeln har tydligen tagit en del av smällen, så vad jag tror är att vi snubblat omkull, kanske ramlat ner i ett dike eller något. Jag tror inte att han blivit rädd för då brukar han springa iväg och nu har han stannat hos mig och vi har tillsammans promenerat hem, förmodligen ett par kilometer. Läskigt är det när man inte minns vad som hänt, men så är det. Nu blir det till att ta det lugnt för mig några dagar, Inte riktigt vad planen var, men vad gör man, så glad över att det inte blev något värre.
 
Det Positiva: Inga benbrott
Det Negativa: Att känna sig svag
 
Det är ett bra ställe jag hamnat på

Over and Out
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0