Efter SM

Så nu har vi smält det hela lite kanske och det är dags att lägga upp en plan för resten av året. Jag har faktiskt redan anmält mig till nästa tävling. En LB:2 i slutet av augusti, sedan är jag reserv på en LB:1 i mitten av september också. Och kanske hinner vi någon mer lokal start innan året är slut vi får se. Det jag är lite sugen på är att hitta en pay and ride och testa LA:1 i slutet av oktober/början av november och bara testrida programmet, får se vad vi kan åstakomma med det, sedan ska Maxim förmodligen vila i november/december, några veckors helvila och sedan bygga styrka december/januari och börja säsongen sedan så tidigt som möjligt. Känns han redo försöker vi oss på LA, men det verkar som om det är mycket tävlingar här runt omkring på lång bana och LA blir lite för svårt då, LB går bra, men jag vill helst börja med LA-program på kort bana och blir vi inte redo inför nästa SM så blir vi inte helt enkelt, även om det är en del av planen.
 
 
Förutom dressyr så ska vi försöka åka på någon pay and jump, kanske redan om någon vecka om han känns pigg och glad. En ridklubb nära stallet har en 10 augusti som jag spanat lite på. Och jag hoppas jag kan komma iväg på i allafall en brukstävling. Ska försöka kolla runt, blir en bit att åka, men det kan det ju vara värt. Ska kolla med lokalföreningen här om de har någon också. Annars finns ju Örebro, Katrineholm och ÖFF som anordnar vad jag vet, ska också kolla med Gävles om de har åt mitt håll. Blir nog aktiviteter så det räcker och blir över.
 
Dock är den största uppgiften just nu att hitta en tränare, både i dressyr och hoppning. Jag kommer aldrig att komma speciellt långt själv.
 
Det Positiva: Planer
Det Negativa: Kanske för många
 
Shining like a star

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0