Bufröet

Vi avslutade veckan redan på torsdagen med en härlig ridtur alldeles ensamma över stora vägen jag och Maximen. Han var pigg och lite stollig och det var mycket tung trafick så ledde honom längs med stora vägen också, men allt gick bra. Vi sprang omkring en stund i gamla sandtaget, hoppade en liten stock, första gången tjoade jag till lite när han hoppade och då drog han förvånat iväg några steg efteråt och busruskade lite på huvudet. Han fick springa av sig ganska så bra tyckte jag, men i den sista galoppen upp för den långa backen blev han återigen på bushumör och jag märkte hur huvudet sänktes mer och mer och så ruskade han lite på det, han hann inte göra något innan jag fick upp det igen, men han gjorde några försök till att smyga sig ner, lilla bushästen, ganska så nöjda var vi nog båda två när vi begav oss hemåt.
 
 
Sedan blev det vila i dagarna tre och idag så blev det extra pyssel och så ett tömkörningspass (erfarenheten har lärt mig att med tre dagars vila i kroppen är det bäst så). Han drog iväg ett par gånger, så jag tappade tömmarna, men sedan skötte han sig fint, försökte mest bara trava ur honom lite energi och få honom att behålla fokus på mig när det hände grejer runt omkring. Han fick även gå och beta lite gräs, dags att börja vänja in nu.
 
Imorgon står uteritt på schemat och så Lenaträning på onsdag. Då ska vi hoppa!
 
Det Positiva: Piggelin
Det Negativa: Abstinens
 
I will do anything for love

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0