Graderingskendo

Kendoträning, försöker hinna med så gott det går och idag kom jag iväg. På söndag är det gradering och vi hade lite fokus på detta under passet. Lollo som höll i passet och vi gick helt enkelt igenom alla moment som kommer på kyu-graderingar. Stora tekniker, renzuku, kirikachi, ji-geiko i rustning. Det gick bra, men lite trångt var det, hela tolv stycken vilket börjar bli vardagsmat. Mitt attacksteg börjar så sakterliga hitta hem igen och jag inser med bävan att jag måste börja tävlingsfokusera om det ska bli något av årets SKO, egentligen är jag inte så mycket för att tävla i kendo, men SKO brukar vara så mycket mer än en tävling och jag ser mycket fram i mot det. Sedan ska vi åka på SM i slutet av november också vilket jag också ser fram imot trots att det är ännu mer tävling, men jag känner för att satsa lite nu, göra mitt bästa och se hur det går. Och med det menar jag inte att jag förväntar mig bättre resultat än tidigare år, men jag vill göra det bästa av den kendo jag har nu i allafall, då är jag nöjd.
 
Men som sagt, idag var det gradering och grundträning. På slutet plockade vi av oss rustningen och körde kata. Jag tog hand om nybörjarna som körde bokken-kihon och Lollo körde kendokata med dem som skulle gradera lite högre. Vi drog över lite på tiden, men tror det var värt det och hoppas att alla känner sig lite mer förberedda inför söndag. Lite stretching och så var det kväller, börjar bli mörkt nu så då är det extra mysigt att cykla hem med sjal och kendotröja, lite höstkänsla och mycket nostalgi, vi har gjort det här i 4,5 år nu, jag och Lollo, tiden flyger och mycket minnen blir det.
 
Det Positiva: Hej attacksteg
Det Negativa: Tidsbrist
 
Forever strong

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0