Fokus

Så, igår var det veckans första kendoträning. Nybörjarträning så jag var sempai och så var det mycket grund, mycket fotarbete och mycket fokus för egen del. Det är grymt nyttigt, men tja, inte så där jätteroligt och ganska så rejält jobbigt, i allafall om man försöker fokusera som om det vore ji-geiko när man ska gå över salen och hugga i luften. Men jag måste ta det på allvar om jag nu tänker försöka lite den här terminen och åka på tävlingar. Jag måste öva upp mitt fokus och min vilja och om jag då inte kommer mig iväg på rustningspassen så får jag öva på det i grundträningen också.
 
Det gick ganska så bra, Kalle introducerade zuriachi, de har ju inte kommit till attacksteg ännu, men jag smög in några ändå, i början inte medvetet utan de kom lite automatiskt. Tycker det mesta fungerade bra för egen del, tänkte en del på fötterna och på att inte spänna mig så mycket. Måndagens massage kanske hjälpte till lite också, har man muskler som gör ont så vill man göra så lite som möjligt med dem.
 
Skönt att andas lite kendo igen och ser fram i mot träningen på torsdag. Ännu skönare var det att inte behöva göra något hemma på kvällen och då kom jag i säng tidigt, vilket också gjorde att jag var upp, nästan före det andra alarmet, relativt pigg och på jobbet kvar över sju. Det går framåt, snart kanske jag har ordning på mitt liv igen.
 
Det Positiva: Träna
Det Negativa: Stress
 
Kendo in my mind

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0