Galoppjobb

Maxim och jag avslutade veckan med att på torsdagen köra ett litet uppmjukande tömkörningspass i ridhuset, han var fin och lyssnade bra, gjorde som åttavolter och det lyckdes vi få kläm på med stöd på yttertygeln och inga utbrytningar, det går bra nu!
 
Igår sken solen och jag smet från jobbet lite tidigare så redan klockan fem satt jag i sadeln och så skrittade vi iväg. Vi red iväg grusvägen och sedan ännu en grusväg, hade fått tips om en bra skogsväg som jag ville kika in, så efter 45 minuter av blandat skritt och trav kom vi fram, den var som lovat väldigt fin och vi utmanade oss själva och galopperade en hel del, ska definitivt rida dit bler gånger. Valde samma grusväg hem igen eftersom det blev mörkt fort, annars så kan man rida genom skogen också, men då blir det längre bit på bilväg innan stallet. Vi travade en del på tillbakavägen också, ett ställe där han dummade sig lite, men vi tog oss förbi till slut. Hem kom vi välbehållna efter 1,5 timme, Maxim var svettig och jag var rätt trött själv också, men nu har vi hittat en superrunda som vi kan rida, framöver när det blir mörkt får vi väl hålla oss till den på helgerna, men tror det kommer bli superbra!
 
Idag ska vi vara lite slytthjälp på förmiddagen och sedan ska jag rida igenom Maxim lite i ridhuset, rida igenom båda programmen och så blir det förberedelser för tävlingen i morgon under eftermiddagen/kvällen. Flora ska också ridas.
 
Det Positiva: Galoppera
Det Negativa: Långt bort
 
Höst i hjärtat

Over and Out
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0