Sol i sinnet

Varmt och lite sol idag och det känns som sommar. Inte riktigt så att jag vill börja jobba imorgon, men det ska nog gå det också. Gratulerar mig själv till att jag tänkte lite och tog ledigt de här två dagarna i allafall. Känns som om jag behövde det.
 
Jag kom ut till stallet ganska tidigt även denna dag. Pysslade runt och gjorde klart allt innan jag hämtade in Maximen. Borstade och myste även idag, han fäller fortfarande lite, mest i ansiktet så där får man mer än gärna klia extra mycket. Vi red ut en sväng idag, en halvtimme på vallen blev det, skritt och trav och förutom en liten incident med en sjöfågel så gick det bra, han är inte lika stark och stadig som förut, men bitvis så gick han riktigt bra, speciellt på hemvägen, men utan att han blev stark och springig, kunde bromsa honom med sätet och så behöll han den trav jag ville att han skulle ha. Härlig känsla. Vi tar det lugnt nu i början och trappar upp lite försiktigt, både för hans och mattes skull. Så imorgon blir det vilodag, jag ska försöka ge mig på att cykla både till jobb och stall, mitt nya liv är ju här nu så jag ska ge det ett försök, det är faktiskt inte långt och på sommaren är det ljust länge på kvällen.
 
 
Annars så fick han beta lite gröngräs medans jag mockade en kärra i hagen och funderade över hur jag ska göra med betet. Vi får se hur det blir med de andra hästarna också, kanske några till som vill ha sin häst på magert bete och då kan Maxim sällskapa med dem, annars får vi lösa det på annat sätt.
 
Det Positiva: Sommar
Det Negativa: Sjöfåglar
 
Hello my little friend

Over and Out
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0