Skymningsritt

När man jobbar natt blir det lite si och så med sömnen. Inte så att jag sover mindre dessa veckor, snarare mer, eftersom det är lättare att ligga kvar när man vaknar framåt eftermiddagen och egentligen inte har någon tid att passa. Tur att våren närmar sig och ljuset håller i sig på kvällarna. Även om våren verkar fått ett tillfälligt bakslag och en halv decimeter snö ligger på backen igen. Igår kom jag i allafall ut i skymningsljuset. Vi gav oss ut med reflexer och allt och tog en tur på vallen. Bröt en massa rutiner och travade på ställen som vi brukar skritta på utan att någon av oss (det vill säga jag) flippade ur. Försökte galoppera lite, men det var för knöligt. Men fin (och ibland snabb) trav fick vi till. Tror han var glad över att få röra lite på sig, han lyssnade bra på hemvägen också även om bromssträckan blev lite längre.
 
Vi längtar efter sommaren!
Idag är det Lenaträning igen och det ser jag fram imot, hoppas på samma fina känsla jag hade i måndags.
 
Det Positiva: Frisk luft
Det Negativa: Lat matte
 
Flower Power

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0