Motivation

Så även kendoträning hann jag med och orkade på torsdagen. Vi hade först en gradering till 1kyu att klara av. Anders, jag och Lollo var domare. Jag var myckt nervös, har ju bara varit doamre en eller två gånger tidigare och aldrig på så hög nivå som det var nu. På 1kyu börjar det bli lite krav och så, man ska ju i princip nästan vara redo för 1dan. Två hade i iallafall som skulle testa, Pär och Mattias och de kalrade sig båda två! 'mattias tränar kendo lite av och till, men satsar på iaido och är jätteduktig där. Pär har tränat kendo i 2-3 år tror jag, minns att jag var sempai för hans nybörjartermin, men inte riktigt när den var. Nu tränar han också sporadiskt, lite mer inne på kyudo och flyttar till Japan om några veckor. I allafall var det kul att de klarade det. Efteråt körde vi jigeiko, det var lite blandat för mig själv kan vi säga. Började mot Lollo och den var nog helt okej, sedan körde jag mot lite andra, väldig variation i gruppen med många olika nivåer, allt från nybörjare, folk som är på väg tillbaka efter uppehåll och så några som tränat en hel del. När jag vilade stod jag och kollade på Anders och Lollos ji-geiko vilket var riktigt kul att se.
 
Körde några till och när det var dags för sista så mötte jag Lollo igen. Och det var helt Awsome! För första gången på evigheter var jag motiverad till något. Jag kände att jag verkligen var där och då och inte tänkte på annat och jag kände att jag ville, jag ville köra och jag ville att det skulle bli något av det hela. Jag hade fortfarande ork trots många ji-geikos bakom mig, så det var en väldigt positiv upplevelse. Sedan kanske inte tekniken är riktigt där jag vill, men lite fungerade i allafall och jag tänkte faktiskt inte så mycket på hur och vad jag skulle attackera utan det kom lite av sig själv vilket är bra. Nu nu satsar jag på att träna ordentligt och känna glädjen i hela fem veckor till, sedan blir det uppehåll igen och när vi är tillbaka funderas det på om vi ska återse fina Sumi Sensei i Uppsala, kan ju säga att det lockar, men vi får se.
 
Det Positiva: Glädje
Det Negativa: Hälsena
 
Love the way

Over and Out
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0