Sällskapsridning

I lördags sov jag som en liten stock ända in på förmiddagen, vilket inte gjorde så jättemycket eftersom jag inte dirket hade måstesaker att göra. Även om jag blev lite besviken på mig själv också, har ju gått bra hela veckan att gå upp. Nåja, helg är helg.
 
Blev dessutom en sen fredag. Tillbringade mest delen av kvällen i stallet. Maxims födelsedag firades med mys, extra mycket borstning, ett kilo morötter och sedan lek i ridhuset. Vi övade lite inför premeringen först och sedan löslongerade vi lite och så plcokade jag fram några hinder han fick skutta över lite på skoj. Han verkade tycka det var ganska så lagom motion och matte också.
 
Vi hade insläppet i stallet på lördagen så Johan följde med ut för vi skulle rida lite tillsammans. Jag hade bekantat mig med lånehästen under fredagskvällen på ridbanan och kände mig relativt trygg, om man inte viftar på öronen när en stor traktor med något tankliknande som jag tror var en gödselspridare efter på släp, så är det inte mycket som kan rubba tillvaron känns det som.
Grabbarna Grus!
 
Fixade de få hästar som fortfarande går in och så hämtade vi de små trollen i hagen. Tror Maxim gillade att se husse igen, han dök i allafall ner mot fickan där han brukar ha godiset på tävlingsdagar. Gav oss ut på vallen och allt gick väldigt bra. Maxim skötte sig med Johan i sadeln och lilla F piggade på sig när hon fick gå på gräs, även om hon inte hängde med i Maxims älgakliv hela tiden. Mycket trevligare att rida blev hon genast och vi hade en fin tur, mest i skritt, men även lite trav. På hemvägen gick vi även in i ridhuset och travade några varv så att Johan kunde öva lite mer. Trevlig kväll i stallet blev det i allafall även om det småregnade lite.
 
Idag skulle Maximen vila. Matten ägnade större delen av dagen åt att kolla på andra fjordhästar och vara funktionär på brukstävlingen ÖFF ordnade. Det var fint att befinna sig bland alla gula hästar och människor igen. Nästa gång ska vi var med, ska försöka träna lite mer i sommar bara, vill helst inte ramla av igen, det gör så ont. Tror fler i stallet vill prova på så ska försöka upprepa träningen vi hade förra hösten. Jag fick träffa fina Joker också, han var sig lik, han blev hela 8 år nu i vår vilket känns smått otroligt, herregud, första gången jag träffade honom var han en vinglig och bebisaktig 3,5-åring. Han är fortfarande lite vild och galen på sitt väldigt glada sätt. Men när jag såg framridningen idag så undrade jag för mig själv hur det kom sig att jag aldrig for av honom under dessa år. Men så mindes jag också vilket hjärta av guld den hästen har. Fick också höra lite om Hampushästen som haft en lite kämpig vår, ska se till att åka iväg och träffa honom snart.
 
Alla benen i luften!
Man kan gå fin också
Joker gillar att hoppa högt
 
Fram mot eftermiddagen åkte jag mot stallet för att hinna med resten av dagens aktiviteter. Mockade en box, fixade höpåsar och pussade på Maximen. Vilodag var det ja, imorgon ska vi rida igen eller tömköra beroende på vad kroppen säger efter massagen jag kommer få, är jag helt slut kanske vi tar en promenad bara. Åkte förbi Hööks på hemvägen också. Inspirerad av tävlingarna idag råkade jag köpa ett vitt schabrak. Längtar tills vi kan använda det i slutet av sommaren. Vita lindor också och i och för sig lite nödvändigheter som flugspray och flughuva.
 
Dagen har varit bra, orkade pallra mig till Dojon mot kvällningen också, mer om det imorgon.
 
Det Positiva: Fjordhästar
Det Negativa Huvudvärk
 
Kommer alltid att minnas stunderna vi haft med värme

Over and Out
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0