Min stjärna

Uteritt på schemat idag! Efter att ha hämtat en mycket sömnig Maxim från hagen så hade jag inga större förhoppningar om en så värst snabb tur. Han stod bokstavligt talat och sov och närmast hängde i grimman medan jag gjorde i ordning. Hade dock ovanligt mycket sällskap i stallet i dag och kom och gick i omgångar så jag hade inte direkt bråttom att ge mig ut heller. Kanske behövde han den sovstunden för när jag kom i sadeln klev han i väg med långa kliv och pigga öron. Tog oss ut till vallen där de nu har tagit första höskörden och plastat balar denna vecka. Blåste en del så ibland kom det ut så plastremsor från dem också. Vi skrittade mest, lite trav, men det var lite knögligt så fick ta det försiktigt.
 
På en bruksträning
 
Idag märktes det tydligt hur han har utvecklats, inte stressade han upp sig över balarna och plasten heller, kollade lite i början, men sedan struntade han i princip i dem. Så stolt och glad, kunde skritta på hemväg med halvlånga tyglar förbi prasslande ensilageplast och han var mer intresserad av annat. Blir mer och mer övertugad om att det kan bli en brukshäst av honom tillslut ändå. Vi utmanade inte ödet idag och höll oss på den halva av vallen dit traktorn som samlar upp alla balar inte kommit ännu. Ett steg i taget.
 
Det Positiva: Stabila hästen
Det Negativa: Huvudvärk
 
Going forward

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0