Hästarnas dag

Onsdag, dags att hästa hela kvällen lång. Onsdag är den dag jag brukar försöka passa på att motionera båda hästarna. Klockan fyra när jag satt på jobbet brakade det till och började ösa ner. Toppen tänkte jag, kul att rida nu. En halvtimme senare när jag gick till bilen var det uppehåll och kvällssol igen. Väder är underliga saker, men bara att tacka och ta i mot.
 
Efter att ha hämtat hästarna bestämde jag mig för att börja med Flora. Sagt och gjort, Maxim fick vila i boxen och Flora gjorde jag i ordning med sadel och träns och så gav vi oss ut. Vi skulle rida lilla rundan tänkte jag, först alfaltsvägen, förbi bondgården och gräsvägen hem över åkrarna, den runda jag gick med Maxim tidigare i veckan. Det gick finfint, vaddå att det är idioter ute och kör på vägarna? Flora går där Flora går och så är det inte mycket mer med det, hon är en helt fantastisk häst. Highland Cattle därimot var lite mer främmande varelser och det var väldigt mycket dofter runt ladugården så där hoppade jag av och promenerade med henne och då var det inga problem. Tror inte att hon hade gjort så mycket om jag satt kvar, men eftersom vi inte känner varandra så väl ännu gjorde jag på detta vis. Vi travade nästan hela gräsvägen sedan och övade på att gå på i skritten sista biten hem. Duktiga tjejen, det jag lärt mig från denna tur är att hon inte gillar vattenpölar, men sådana hästar har jag haft förut så det ska nog gå med lite mer träning. Syftet med dagens tur var ju att få upp självkänslan på piloten och det lyckades hon med lilla terapihästen.
 
Försök till bildredigering...
 

Maxim väntade snällt på sin tur och stod tålmodigt i gången medans matten for runt och byggde träns, letade upp tömmar och gud vet allt. Vi skrittade fram lite ute i det fina vädret innan vi gick in och jobbade lite i trav i ridhuset. Bitvis var han duktig, bitvis fick han för sig att bråka. Är jag inte hundra procent med i höger försöker han bryta ut (på samma ställe hela tiden). Övade lite övergångar också och serpentiner vilket han gjorde bra.
 
 Finaste <3
 

Imorgon ska vi banne mig ut och galoppera! Tror nog jag har några ställen nu där det är tillräckligt bra för att bara släppa iväg honom, får se vilket humör han är på.
 
Det Positiva: Uppehåll
Det Negativa: Flugor
 
The greatest things

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0