Äntligen Lenaträning!

Igår fick Maximen vila och istället gå ut i gräshage, lite ångest hade jag, men det ska nog gå bra, blir någon vecka eller så medans den vanliga, avbetade hagen får återhämta sig lite, sedan blir det tillbaka på diet igen. Egentligen hade jag tänkt rida också, men eftersom jag var på första massagen på ett bra tag, ville inte kroppen det och jag försker ju lära mig att lyssna på den.
 
Hej matte, jag tänker bli tjock!
 
Idag därimot hade vi bokat in Lenaträning så då var det upp i sadeln igen. Åkte ut på lunchen och plockade in Maximen och Flora så fick de vila lite inne, när jag kom tillbaka hade han spån på hela ryggen, i pannluggen och i svansen så han hade nog tagit sig en välbehövlig tupplur.
 
Sedan kom Lena och jag tror att han förstod att det var träningsdags för han älgade iväg i skritten mot ridbanan. Sedan hade vi en svettig timme (mest matte-svett) där vi försökte komma ihåg hur man egentligen rider. Eller ja, matte försökte komma ihåg, Maxim försökte mest i början att komma ihåg alla sätt man kan komma undan på. Vi fick kontroll på det hela tillslut i allafall. Vi travade en hel del, med volter i hörnen och noggranna hörnpasseringar, ibland fick vi göra övergångar för att få fatt på det hela lite. Jag fick koncentrera mig mycket på min innerhand som ska vara mer stilla, blir gärna lite yvig och det ska vi träna bort. Innerhanden ska vara stilla, lätta när han blir för tung och annars bara lirka med fingrarna. Det ska jag tänka extra mycket på den närmaste veckan när jag rider. Dessutom ska jag försöka få lite koll på mina skänklar som är ute och far lite som de vill, men det kändes som om det blev bättre på slutet det också.
 
Vi galopperade lite mot slutet också. Fattningarna var okej, lite ringrostig och ett par som blev fel i vänster, tror vi båda började bli trötta, men han har blivit så mycket starkare i galoppen! Jag kan rida den mycket bättre nu och även på volten behöver jag inte koncentrera mig på att han ska hålla galoppen hela varvet utan kan börja jobba med att han ska böja sig och vara rättställd. Lena tyckte att min tävlingsplaner lät bra, så vi kör på nu ett tag, lite småvilor blir det såklart ibland, men annars kommer vi träna och tävla in på hösten, November brukar ju vara en jobbig månad så han kanske ska få vila då, vi får se hur det känns, känns han trött så får vi ändra om i planerna helt enkelt.
 
Kul var det med träning igen, men stel var jag efteråt så någon kendoträning denna kväll blev det tyvärr inte, men, men, man kan inte få allt.
 
Det Positiva: Träna
Det Negativa: Förtvinade muskler
 
Love you above everything

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0