Träningspremiär!

Ni vet när man vill göra saker och tiden inte riktigt räcker till? Så är det för mig nu, med det mesta. Huvudet snurrar av tankar och ideér, mycket som ska ordnas fixas och grejas med. Lite ljusglimtar på jobbet i allafall delvis, kul att göra lite annat och få använda hjärnan lagom mycket.
 
 
Maximen fick ju liten spruta i måndags så han har tagit det lugnt i veckan fram tills idag, inte för att han förstod varför. Idag var det Lenaträningspremiär för året! Valde att tömkörning skulle stå på schemat eftersom han inte är 100% igång (okej, mest för att matten inte är 100% igång), men nästa vecka blir det nog ridning. Förra veckan när jag tömkörde så hade jag ju lite problem i högervarvet, främst med galoppen och han visade samma tendenser med Lena idag, vilket är bra för hon är bättre på att tackla dem än vad jag är så jag försökte se på och lära mig. Annars var han superfin tyckte Lena, inte alls så jobbig i traven i höger varv som hon tycker sig ha upplevt tidigare. Det jag främst ska tänka på när jag tömkör är att få fram honom ordentligt och inte bry mig så mycket om vart huvudet är utan bara att han går kvar på spåret och inte tränger inåt/utåt.
 
Vi får se hur det blir i ridningen sedan om det jobbiga i höger sitter kvar. Ifall det gör det så erbjöd sig Lena att sitta upp en stund och testa om hon kunde få igenom det bättre, då får jag se vad som krävs och hon skulle förmodligen kunna hjälpa mig bättre på det sättet och kanske även komma med andra tips. Vi får se hur det blir, det skulle ju onekligen vara spännande att se.
 
Det som står på schemat de näsmaste dagarna är att försöka rida antingen fredag eller lördag, jobbar båda dagarna så förmodligen blir det en mörkertur, alltid något. På söndag har vi lånat en extra häst och Johan ska följa med till stallet och vi ska rida ut tillsammans, ska bli superkul!
 
Det Positiva: Bushäst
Det Negativa: Envis som en åsna
 
Together we get better

Over and Out
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0