Resfeber

Det börjar pirra ganska ordentligt i resmagen nu. Listorna (som jag älskar) har börjat fyllas på med saker som ska fixas innan vi åker. Saker vi kollade upp i höstas ska dubbelkollas, bestämmas och fixas. Vi ska boka boende i Sydney, börja klura på vad som händer efter de där första dagarna av aclimatisering. Bara jag tänker på det blir jag samtidigt förväntansfull och en liten gnutta panikslagen. Mitt största äventyr i livet hittills blir det här. Vilket jag tacklar genom att förbereda mig väl och hoppas att jag klarar av att improvisera när det är dags. Om 90 dagar smäller det och planet lyfter från Arlanda, via London och Hong Kong till Sydeny. Tur att jag har Lollo att stötta mig på om det blir konstigheter, jag tror faktiskt inte att jag skulle valt att göra den här resan helt själv som Johan gjorde för några år sedan.
 
Väl där finns också James som vi kommer att träffa en del av resan, i veckan nu, vilket eldade på resfebern ytterligare fick vi ett långt mail från honom med förslag och planer på vad vi kunde hitta på när vi är i hans område. Jag vill göra allt! Speciellt klappa koalor och gärna kängrur också.
 
Det kommer att bli tufft att lämna Johan och Maxim i sex hela veckor, men jag tror och hoppas att alla äventyr och upplevelser där borta botar hemlängtan. I eftermiddag ska vi planera vidare, kolla försäkringar och visum och drömma oss bort till soligare landskap och varmare breddgrader.
 
Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0