Här och nu

Fredag och slut efter veckan, inte mycket som gör mig glad på jobbet för tillfället, tyvärr, men jag vet ju varför också. Alltså inte så jättesugen att byta om och åka till stallet för att rida denna dag. Men, är man hästägare så är man, dessutom har han ju redan fått en extra vilodag denna vecka.
 
När jag väl var på plats i stallet, hälsade på finaste hästen och började med sysslorna, kändes allt mycket bättre. Och det är klart, en lekglad katt som springer som en tok efter halmsnöret man drar på golvet och brottas på höbalen är ju heller aldrig fel. Vi blev själv i ridhuset idag, i allafall större delen av passet, så jag satte på radion (och fick höra flera favoritlåtar under passets gång) och så körde vi igång. Koncentration på här och nu suddar ut alla jobbiga tankar. Att hästen var närmast underbar och matten koncentrarade sig på sitsen var ju heller inte helt fel.
 
My sunshine <3
Skrittarbetet för dagen var riktigt bra, på god väg mot där vi slutade innan jul. Red lite ridvägar, vände upp en del på medellinjen och övade rakhet och hålla honom på plats med skänklarna. En hel del halter lite överallt och såklart lite mindre och större volter. Fick ibland fatt på högersidan så som jag ville också. Travade en del också, lite volter och sedan sepentiner, rinner iväg en del så lade in halter på medellinjen också, fungerade bra ibland och ibland inte. Galopp tog vi några långsidor också, han blev förvånad och fattade inte riktigt så bra som jag vet att vi båda kan, men vi är ju lite ringrostiga, hoppas kunna galoppera ute på Söndag så vi får in det hela lite igen. 45 minuter gick fort och jag var nöjd efteråt, imorgon hoppas jag kunna ta en sväng med repgrimman, men vi får se, större delen av dagen går åt till kendo.
 
Det Positiva: Räddaren i nöden
Det Negativa: Att det kan bli så fel
 
You see me

Over and Out
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0