Dressyrande

Igår körde jag på lite annorlunda stil än vanligtvis. Började jobba efter ledigheten, men fick ändå till det och lyckades cykla till jobbet, utan att ha frukoststressat innan. Lagom kul, men att susa nedför backarna på hemvägen och rensa tankarna och huvudet från kemikalier gjorde susen.
 
Eftersom jag hade kvällsfodringen, som ska ske tidigast klockan nio hade jag ingen brådska till stallet. Ganska så mycket aktivitet var det trots den sena kvällen när jag väl kom dit. Pysslade om Maximen och fixade allt som behövde fixas med mat, innan han fick på sig sadeln och vi gick till ridhuset. Hade lite sällskap i början, men sedan blev vi själva. Gjorde som sist, jobbade mycket i skritt, men var lite strängare än sist, framförallt i högervarvet. Vi hade lite diskussioner ibland och ibland lossnade det lite. Försökte variera vägarna ganska mycket och red lite serpentiner, vände in lite innanför spåret och försökte flytta ut mot väggen några steg, det gick sådär, men vi är på god väg. Uppridningarna på medellinjen blev bra i allafall. Sedan tog vi lite trav också, några varv runt fyrkanten och så ett par volter i båda varven och så avslutade vi. Har beslutat mig för att Lena ska få tömköra honom en gång innan vi börjar rida lektion igen, ska bara se när det kan bli tid för det.
 
Vinterhäst
 
När vi kom upp till stallet igen var det kvällsfodringsdags, några fler hästar än vid fodringen på nyår, fylls på ganska snabbt nu, vilket är trevligt, men mer jobb blir det ju också. Idag fick Maximen vila, spolade ben och borstade lite extra och sedan gick jag en sväng på stallmötet innan jag åkte vidare till styrelsemötet. Ett tag sedan jag var med nu och ska försöka vara lite mer aktiv i år än vad jag hunnit med detta.
 
Ser ut som om jag missar de flesta aktiviteter i år, förhoppningsvis kan jag vara med på bruksridningen i allafall och så ska jag hjälpa till på SM i sommar vilket ska blir jättekul. Får försöka hitta lite andra clear rounder att åka på, verkar finnas mycket i hoppning, men inte så mycket dressyr än så länge.
 
Det Positiva: Ljusglimtar
Det Negativa: Huvudvärk
 
Love some more

Over and Out
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0