Bommar och skutt

Pust, vad mycket längre tid det tag och mocka/fixa mat åt tre hästar jämfört med en. Missbedömde mitt tidsschema ganska grovt idag. Speciellt eftersom de två andra hästarna hade halm och typ åt dubbelt så mycket som Maxim. Men efter en timme så var allt klart och jag kunde hämta min lilla buse i hagen.
 
I somras <3
 
Vi gick ner till ridhuset och ställde upp lite "hinder" två sockerbitshinder på ena långsidan och ett på andra som jag lade ner till mer en galoppbom. Sedan värmde jag upp lite i skritt och trav, gjorde lite volter och han kändes mjuk och fin, gjorde även lite övergångar till skritt och halter. Sedan så galopperade vi lite också och så började vi över bommen. Det gick superbra, han börjar få in snitsen nu på avstånd och så, dessutom tog han hellre av ett strörre språng om han kom lite fel än bröt av till trav. Så började vi på hindren också, först travade vi över, men det gick väl sådär, tanken var att jag skulle trava in och så galopp imellan och efter sista. Men det slutade med att han puttade ner ena hindret en storlek. Då övergick vi till galopp hela vägen istället, roligt ska det ju vara, det gick superbra tillslut och matten hängde med hyffsat också. Tror att han tyckte att det var lite kul i allafall.
 
Det Positiva: Rutin
Det Negativa: Opålitlighet
 
You and me baby...

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0