Hästliv

Efter lite julfirande hemhemma och i Västerås återvände vi till Linköping på juldagen, mätta och belåtna, julmat är så gott och det viktigaste för mig under juldagarna. Maxim fick lite julledigt, men på annandagen var vi igång igen med lite ridning. En liten uteritt blev det med lite skritt och trav, bara för att lufta oss lite. På fredagen sedan så jobbade jag så då blev det lite tömkörning i ridhuset på kvällningen. Han var himla duktig! Bra driv i skritten redan från början och vi galopperade flera varv åt båda hållen! Mycket nöjda båda två tror jag och på slutet när vi fick sällskap kunde han hålla koncentrationen ganska bra på mig också.
 
Med vinterkänsla
Igår blev det uteritt med sällskap av Flora. Vi travade en del och galopperade på grusvägarna sedan trampade vi omkring i skogen och gjorde lite egna stigar. Maxim var pigg och glad, men hade huvudet lite där han ville, kollade på fyrhjulingar och snubbla på stenar, kolla på andra hästar och nästan gå ner i diket och så vidare.
 
Idag blev det lite ridning i ridhuset, han var stel till en början, men det släppte fint efter ett tag. Vi fortsatte jobba på kivickare reaktion och det fungerade bra. Är jag noggrann så gör han som han ska helt enkelt. Red lite programdelar gjorde vi (från lite blandade program och så slutade vi med att rida lite skänkelvikningar i trav. 45 minuter är ganska så lagom just nu för både matte och häst. Nu blir det återigen lite minivila för honom, då vi åker till Italien över nyår. Kommer sakna honom, men det ska bli skönt att komma bort också. När jag kommer hem igen ska jag sätta mig och planera vårens tävlingar, ska bli kul att lägga upp en plan och sätta lite mål. 
 
Det Positiva: Ridkänsla
Det Negativa: Trötthet och sårvård
 
Mot världen och vidare

Over and Out
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0