Packlista

För att lugna ner min nerver lite gillar jag att skriva listor, jag menar, inget kan ju gå fel med en lista eller hur? För övrigt vaknade jag i morse av en dröm. Drömde om tävlingen och att allt var kaos, kavajen hade jag glömt, Maxim låg i en box och sov och det var typ en halvtimme tills vi skulle starta. Hmm, ja, det kommer bli en spännade dag.
 
Till Maxim

Passet
Träns
Sadel
Sadelgjord
Stigbyglar
Schabrak
Grimma och grimskaft
Extra grimma och grimskaft
Transportskydd
Transporttäcke
Nummerlapp
Borstar och hovkrats
Svamp
Sprutflaska med vatten+schampoo
Flugmedel (på sommaren)
Godis+pellets
Mathink
Hö och hönät
Dunk med vatten
 
Till mig

Hjälm
Spö
Sporrar
Hårgrejer
Ridskor och chaps
Kavaj
Överdragsbyxor och tröja
Vita ridbyxor
Tävlingstopp
Handskar
 
Utskrift av dressyrprogrammet
 
Vattenflaska
Frukt
Kamera
 
Så jag ägnade naturligtvis hela kvällen åt att fixa, åka och hämta transport, packa höpåsar, leka med Flora på ridbanan, rida Maxim en sväng ut och en kortis i ridhuset, tvätta honom (speciellt svansen), yra omkring lite och leta saker som försvunnit, spåna upp boxen, lägga in maten, ställa in hästen, packa allt som ska med, smörja sadel och träns samt se till så att all annan utrustning är någorlunda ren. Jag känner mig förberedd, jag hoppas att det räcker.
 
Over and Out
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0