Kata Tjuta i bilder

Dag två på vår Rock-tour åkte vi vidare mot Kata-tjuta, ännu en klippformation som bildades på ett litet annorlunda sätt motför Uluru. Kata Tjuta betyder ungefär "Många huvuden". Återigen en dag med vackra vyer och strålande sol. Heliga platser känns av någon anledning alltid speciella, även om det inte är heliga för just min kultur. Det finns inte många berättelser om varför Kata Tjuta är så heligt, det är en sak som det lokala folket har valt att hålla för sig själva, men det här var en av de vackraste platserna jag någonsin besökt och en av de finaste vandringarna jag gjort.
 
Från bussen
 Är det för varmt är vissa vandringssträckor stängda, dock hade vi tur och kunde promenera hela. 
 I början

Blev lite exalterad över mina två första vila kängrus!
Rött
 Hoppihopp kamoflage!
 Vandring
 Uppåt
Walley of the winds
<3
 Lizard!
 
Skönhet...
 

Over and Out
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0