Hoppihopp

Jo, så att idag så skulle vi då hoppa. Jag byggde glatt hinder innan jag hämtade Maxim i hagen. Vi är ju inget hoppekipage direkt, men vi kan ju alltid låtsas, så Maxim fick sina fina hoppskydd på och matchande blå luva. Så ser vi i allafall ut som om vi vet vad vi håller på med...
 
 
Jag hade byggt två hinder ganska nära efter varandra på ena långsidan, två kryss, sedan ett litet plank snett igenom och ett rättuppstående på andra långsidan. Maxim var väl inte riktigt på hugget i värmen, som i och för sig var lite bättre idag än i går, men ändå lite för varmt. Men vi värmde upp i allafall i trav och galopp i båda varven. Började med de två kryssen och det tog väl några gånger innan vi kom på hur man gjorde båda två, men över kom vi, mer eller mindre samtidigt.
 
Sedan skulle vi hoppa planket snett igenom, blå/vitt var det, hmm sa Maxim, men när han fått titta lite på det så gick det också ganska bra. Det sista rättuppstående hindret var nog det som vi kom bäst på och började få till tekniken lite. Så när vi tagit två språng på det som inte var helt misslyckade så slutade vi och skrittade av medans vi (jag) bar bort alla hinder igen.
 
Varm häst och dövarm matte efter det, men efter lite återhämtning i stallet så mådde vi bra igen. Stannade kvar en stund extra eftersom Floras, numera tredje ryttare, var och kollade samt testade henne lite. Kommer bli en bra höst det här känns det som.
 
Det Postivia: Går framåt i allafall
Det Negativa: Tungt ibland
 
Sunshine in my life

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0