Ridhus och hoppning

Mina planer igår var ju att rida ut, men då regnet öste ner lite. Så vi red lite i ridhuset istället, jobbade med att vara rak och att vara böjd. Det gick ganska så fint faktiskt. Han lyssnade bra, fast vi hade sällskap, bara i slutet när det kom in en helt okänd häst som han blev väldigt intresserad av annat än matte. Hann rida en halvtimme ungefär, sedan var ridhuset bokat så vi nöjde oss där.
 


 
Ikväll hade jag kvällsfodringen och var helt själv i stallet så passade på att löshoppa. Han var superduktig och börjar få ordning på fötterna. Snubblade bara en gång så det blev knasigt. Annars kom han rätt mest hela tiden och hoppade glatt. Hittade en mätsticka också och som högst låg ett hinder på 90 cm. Tror det är det högsta han hoppat hittills. Himla söt var han också, kom in till mig när jag bad honom om det. Efteråt bar "vi" bommar och hinderstöd tillsammans och så krattade matte ridhuset, Maxim försökte hjälpa till, men han förstod inte riktigt vad matte höll på med och varför.
 
Ser fram imot lenaträningen imorgon!
 
Det Positiva: Att flyga
Det Negativa: Mörker
 
High above

Over and Out
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0