Racerhäst

Igår var matten ledig (igen) bra när man lyckas pricka in ledigheten när den sammanfaller med schemalagd ledighet.
 
Hade lite sovmorgon, fixade lite hemma och gav mig sedan av till stallet. Visade sig att ridhuset var rätt så fullbokat så jag tog mig tid att fixa lite extra, mocka noggranns, sopa ordentligt och något väldigt nödvändigt, städa garderoberna! Tvättade också av lite skitiga grejer och pysslade. Blev så fint och har lite mer koll och ordning på grejerna.
 
 
Blåsigt och dant var vädret så funderade ett tag på att vänta några timmar med ridningen tills ridhuset blev ledigt, men då insåg jag att jag skulle behöva fixa lunch och så också så blev att ta in Maximen och göra i ordning ändå. Fick sällskap ut i blåsten av pigga fuxdamen med medryttare. Vi red iväg till hoppstigen vi undersökte i helgen, galopperade en del på vägen dit och Maxim var rätt så på. När han sedan skulle hålla sig efter på hoppstigen så blev det fart under tassarna. Jäklar vad han taggade till när hästrumpan framför försvann iväg igenom skogen över hindren. Bara för matte att hålla i sig och hänga med. Lite väl okontrollerat blev det så vi tog en vända till med Maximen först, då blev det segt och förvirrat, men lugnare i allafall. Sedan red vi hem via grusvägarna utan incidenter, men Maximen var trött på slutet tror jag, så lagom med en vilodag idag. Lagom för matten med som hade intensiv dag på jobbet med kurs och mycket ny information, samma imorgon, men då ska vi rida på kvällen också.
 
Det Positiva: Taggade häst
Det Negativa: Träd i knäet
 
Forever strong

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0