Gangsterponnyn

Igår var jag och Maxim allt annat än överrens. Skulle hinna ut ohc rida innan mörkret föll på vallen (och innan kl 18 då vildsvinsjakten drar igång) men eftersom det regnat i jag vet inte hur många dagar var det snorhalt så klart. Ändå skulle han älga på och se ut som bambi på hal is (lera) helst i nedförsbacke. Pigg som attan alltså, vi fick till lite trav på de torrare ställerna, men eftersom jag var rädd att vi skulle ramla omull och slå sönder diverse ben gav jag upp vallen efter halva varvet och red tillbaka, tänkte ta en sväng på grusvägen också så han skulle få springa.
 
Det var inte populärt att gå förbi stallet utan att stanna, men vi fick till lite trav och galopp på säkrare mark i allafall. Det som ändå gjorde mig mest irriterad var att han under hela turen gick och spanade överallt utom i den riktning vi skulle gå. Tittade på buskar (höll på att snubbla på en tuva) kollade efter lekande barn (höll på att ramla på grus) och så vidare. Vi tog oss hem i allafall, men när jag ledde sista biten över stallplan snubblade han omkring lite igen. Två veckor till hovis kommer så det kanske är fötterna som börjar spöka igen.
 
 
Nåja, vi myste lite i stallgången och blev vänner igen i allafall. Nu blir det microvila i fyra dagar, idag blev han omhändertagen medans jag körde lite långdag på jobbet, imorgon ska jag dit och pussa lite och till helgen bli han återigen omhändertagen medan matte och husse åker norrut. Bästa stallkompisarna man har, alltid någon som kan ställa upp.
 
Nästa vecka kör vi igång igen, tömkörning på måndagen, obestämt på tisdag, ut på onsdag och träning på torsdag står på schemat. Ser fram imot det mycket. Till nästa helg ska vi pröva på TREC också, ska bli spännande.
 
Det Positiva: Ny garderob
Det Negativa: Olika viljor
 
Still sweet

Over and Out
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0