Upptäcktsfärd

Så idag blev det upptäcktsfärd för mig och Maximen, solen sken och det var riktigt härligt ute. En ridtur själv på bästa hästen i hela världen får en verkligen att glömma alla bekymmer och all dålig energi som finns runt omkring. Vi skrittade vårat vanliga halva varv runt vallen, men sedan gick vi över diket (riktigt sansat till och med) och gick in på skogsvägeni stället, livat tyckte Maximen, innan vi kom fram till stora vägen svängde vi av in i skogen för att försöka ta oss tillbaka ut på vallen den vägen. Vilket fick väldigt bra faktiskt, inte alls en svår skog som jag trodde, där ska vi rida upp en stig jag och Maximen. Sedan skulle vi ta oss ut på vallen igen, lite större dike, men utan problem. Sedan hade vi lite diskussioner över i vilken hastighet vi skulle trava och om älgtornet denna dag var ett hästätande monster. Lite tråkigt, men han skötte sig på vägen hem ändå när vi skulle skritta och lyssnade fint på mig, även om han sträckte ut ordentligt och klampade på. Så länge han håller sig till skritt så är det okej. Imorgon ska vi galoppera på grusväg är tanken och få ut lite energi.
 
 
Det Positiva: Mamuthästen
Det Negativa: Prat
 
Whatever
 
Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0