Tömkörning med stora killen

Igår strosade matten runt i stallet i två hela timmar, trots att hon bara skulle mocka och fixa mat åt två hästar. Det var mögligt hösilage som skulle städas bort, katt som skulle gosas med, häst som skulle borstas noggrannt, häst som skulle mysas med, hund som skulle klappas, ännu en häst som faktiskt också ville ha klappar, sedan pratade jag ju med syster under tiden också, så kanske också hade lite med saken att göra.
 
Idag däremot var det slut på vilan för Maximens del och helkväll för matten i stallet. Mockning av två boxar, fixa maten och sedan borsta Maxim länge och väl, sedan klippte jag honom igen också, kände att pälsen växt rätt mycket och han blev så svettig sista vi red ordentligt, så den åkte av igen, trots att han bara ska gå i två veckor till. Sedan så skulle vi inviga nya outfiten, den är typ vinröd/lila, schabrak och benlinor, så MAxim fick öva på att stå stilla ytterligare ett tag och leka stora pojken. Blev rätt så bra, har ju inte lindat så många ben i mina dar, men det blev helt okej.
 
Nyklippt
Fin!
 

Så gick vi ner till ridhuset och tömkörde i 45 minuter, han var duktig, men matten flaxade omkring lite väl mycket. Ibland känns det som om jag inte har någon koll alls. Övade lite övergångar och det gick bra, men vet det tusan hur jag ska få till höger varv alltså, det är ju svårt när jag sitter på också. Jaja, vi jobbar vidare.
Imorgon blir det uppsuttet i ridhuset, får se om Lena kommer ut eller inte, beror lite på om alla andra grupper ställer in, men annars rider vi utan henne och övar mycket skrittarbete tänkte jag. 
 
Åter i stallet fick Maxim finna sig i att står stilla medan lindorna rullades ihop och sedan fick han äntligen komma in i boxen. Kvällsfodrade sedan, fick hjälp av en av de bästa stalltjejerna också så det gick superfort!
 
Det Positiva: Övergångar
Det Negativa: Höger varv
 
Kan man inte vara bäst kan man i allafall vara snyggast!
 
Over and Out
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0