På töm igen

Idag blev det cykling till stallet trots benens protester. Maxim hade hunnit komma in, så han fick äta lite medan jag fixade höpåsar, fyllde vatten i hagen och mockade lite. Sedan plockade vi fram tömkörningsgrejerna och gick ner till ridhuset. Tömkörde i ca 20 minuter. Skritt, trav och galopp i båda varven. Skötte sig superduperbra, inga nya grejer idag utan bara repetition av tidigare pass. Redan efter de tjugo minutrarna började han hitta en relativt trevlig form, inte alltid stadig, men jag vet ju att han behöver mer tid på sig för det, men det är absolut stor skillnad mot när vi startade. Nästa gång tror jag att jag ska ta ett längre pass och jobba mycket med övergångar mellan skritt och trav och verkligen få honom att bli lösgjord i traven. Snart ska vi börja med galoppen också, tänkte jag skulle hinna med ett mer galopppass innan han får vila några veckor i sommar. Vi får se vad vi hinner med.



Annars så kliar han sig väldigt mycket i ansikter och han börjar få som sårskorpor eller skorv eller något, har testat en salva nu, men vet inte om det hjälper.

Det Positiva: Motion
Det Negativa: Damm

You are the one

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0