Regnjacka på!

Söndagen sov jag för det mesta bort. Lika bra var väl nästan det, regn, regn och åter regn. Ute i stallet blev det en sväng till ridhuset med Maximen. Lite longering och lite jobb med kommunikationen, longeringen var nog den bästa någonsin som vi haft tillsammans. Han var himla lydig och lyssnade så bra! Skritt-Halt-Skritt-Trav-Skritt-Halt, allt bara flöt, vi till och med galopperade ordentligt också, flera varv. Riktigt nöjd med honom.

Eftersom det var så kasst väder fick han vara inne över natten och sedan blev det nästa nhela dagen också då jag inte hängt fram något regntäcke och då ville J:s ägare inte släppa ut honom utan. Han fick gå några timmar på kvällen i allafall medan jag donade i stallet. Nu är regntäcket framme så nu vågar nog alla släppa ut honom om det är tveksamheter. Det har verkligen varit ruskväder så nog skönt för honom och vila lite inne och passa på att sova ordentligt.


Regnjacka på för lite kvällsbetning i hagen

Vi höll oss tyvärr i ridhuset även idag, tömkörning blev det. Något okoncentrerad då det var två andra hästar och dessutom smattrande regn som gjorde att jag nog inte hördes riktigt så bra som jag brukar, men han skötte sig ändå bra, betydligt bättre än vad han gjort tidigare med sällskap. Efteråt fick han och J gå och äta gräs medan jag tog hand om fina M.

Först mocka (i halm), borsta ordentligt och göra i ordning hela hästen, vilket tar dubbelt så lång tid mot för ens egen häst eftersom man inte är van vid hennes skydd, martingal och så vidare. Vi lyckades halka oss ner till ridhuset till slut och fick hjälp med att hålla/ge henne mat medan jag kravlade mig upp. Jag tycker det gick bra, speciellt med tanke på att det är andra gången jag sitter på henne, regnet smattrade och hon stått inne i ganska många timmar. Försökte jobba i skritten först och sedan trava lite för att hon skulle bli lite varm och få ur sig lite energi. Fick inte den känsla som vi hade i fredags, men då hade E ridit och värmt upp, så kunde inte riktigt förvänta mgi det heller. Kände att jag inte ville vara själv i ridhuset så här första gången (det ska inte vara några problem, men jag behöver lite jsälvförtroende innan jag vågar) så när de andra började bli klara så avslutade även vi, blev ändå 45 minuter vi höll på så jag är nöjd. Stundtals så blev hon sammarbetsvillig ska tilläggas, men jag tänkte att om vädret fortsätter vara som det är så kör vi i ridhuset imorgon också, bara för att röra lite på oss och då ska jag våga öka kraven något, kanske till och med våga galoppera.


Snälla M!

I stallet blev det fixa foder, vatten och sedan rengöra M:s karleder då hon har lite mugg. Tog in Maxim och J från hagen och gav dem kvällsmat innan jag släckte eftersom jag var sist kvar. Imorgon ska Maxim vila, tar nog in honom när jag rider M så han får stå inne och chilla lite, eller om det är som idag och de ska stå inne över natten, så tar jag ut honom de timmarna jag är i stallet. Man får göra det bästa av det man har.

Det Positiva: Nya upplevelser
Det Negativa: Blött

Sjöhästar

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0