Ågelsjön

Vi är ju egentligen friluftsmänniskor, eller Johan är mest och har varit längst, jag är mest en lantis som av nöd blev friluftsmänniska när hon flyttade till stan. Nej, friluftsliv har ju varit en naturlig del av hela mitt liv, bara inte så uttalat. Detta år har tyvärr hittills varit rätt så fattigt på "äventyr", jag är ju ofta ute i skogen med Maxim, men Johan och jag har inte varit med på några aktiviteter eller åkt iväg själv detta år. Men, för någon vecka sedan packade vi in oss i bilen och åkte till Ågelsjön utanför Norrköping. Vi gick runt hela sjön och hade några riktigt trevliga timmar ute i den friska luften. Den här turen tog ungefär tre timmar inklusive fikapaus, vi går dock på rätt så bra, speciellt som vi började på södersidan där den lättare vandringen är. Fikade uppe på berget med nyponsoppa och ostsmörgås, mumsfillibabba! Lite bilder tänkte jag bjuda på.


Promenera!

Utsikt

Ravin!

Spanar

På ett berg

Redo att ta sig ner

Härlig dag, hoppas på fler sådana i höst.

Det Postiva: Vandring
Det Negativa: Uppförsbacke

Over the hills and far away

Over and Out

Kommentarer
Postat av: Johan

Agelsjon ar finfint att promenera vid. Men i Augusti kan vi bada dar istallet! =)

2012-06-21 @ 04:11:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0