Telefonkväll och semesterplaner

Dagen började med stallet och ett hovslagarbesök. Maxim skötte sig över förväntan trots hans misstänksamhet mot vår snälla hovslagare. Behövde inte mutas med slick-godiset för att stå stilla utan det räckte med att jag stod vid huvudet och kliade ansiktet och öronen. Tog lite kortare intervall till nästa tid då det var på gränsen nu, ena fram bestämde sig för att växa fort och även bakhovarna var lite väl långa. Sedan bar det av till jobbet och jobba hela dagen, ganska lugnt, men fanns ändå att göra saker i lagom takt.

Hemma på kvällen blev det ett samtal till Johan i Pakistan. Härligt att höra hans röst igen, även om det var långt bort och svårt att höra ibland, fick trycka luren mot örat och koncentrerat mig. På inrådan införskaffade jag skype så vi kan prata bättre (och billigare) då han har internet. Han har det bra ändå, trots antibiotikakurer, och var väldigt förtjust i Pakistan och alla vänliga människor där. Nu är halva tiden nådd i allafall och han är verkligen på hemväg.

När vi lagt på ringde jag upp syster istället och vi pratade i två timmar, under tiden hann jag med att diska undan, slänga sopor, handla på Maxi och internetta mig. Multitasking! Lite kluven över vad jag ska göra på min semester är jag dock.

Något jag tänkt på är att lasta in Maxim i en transport och åka hemhem. Jag kan säkerligen prata med några grannar och få tillgång till hagar och häst/åsne-kompisar. Det skulle vara så kul att stutsa omkring på alla stigar som jag känner utan och innan och det är underbara ridvägar där. MEN jag måste ju ha något ridsällskap, syster bor ju hemma för tillfället och fram tills nyligen red hon några hästar i byn, men de har nu flyttat. Så den planen gick lite i stöpet, kanske om man hittar en annan häst till henne.. Vågar ju inte riktigt rida själv, är ju lite trafik jämfört med här, men smala vägar och en hel del stora fordon som åker omkring. Vi får klura vidare lite.

En annan idé vore ju att åka ner i Europa och möta upp Johan, det skulle vara kul och spännade på alla sätt och vis. Så det tåls också att fundera på.

Jag skulle vilja åka och hälsa på min göteborgssyster och dyka med henne, kanske på underbara Smögen.

Åka till Gotland

Åka till Lappland

Semestra i Östergötland

Men vi får se vad en begränsad budget och tre veckor gör av planerna, har ju lite tid på mig att bestämma. En liten tur hemhem blir det i allafall, med eller utan häst.

Det Positiva: Att vilja
Det Negativa: För mycket

E.T phone home

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0