Ny ryttare

Så, på lördagen var det då dags för min syster att sitta upp på Maximen för första gången, min andra syster provade ju honom i vintras och redan då fick jag höra att han var lite lik Glampi, min gamla sköthäst, att rida. Det fick jag även denna gång. Tyvärr vägrade vädret att sammarbeta med oss, så det blev återigen ridhuset, inte så kul. Jag värmde upp först i lite skritt och trav medan syster klickade bilder. Sedan kände hon lite på honom också i skritt och trav och så testade hon galoppera i ett varv. Upp med mig igen och galoppera i andra varvet, han gjorde en så jäkla bra galoppfattning, så lycklig!


I ridhuset

Ny på ryggen

Checka in tungan :P

Pollen <3

Traaava

Som ni kan se har han också uppgraderats till en riktig dressyrhäst med brunt schabrak och matchande lindor. Passade asbra på honom måste jag säga så detta ska jag träna i under hösten. Nu ska jag bara jobba vidare med sitsen också. Syster hjälpte mig en del i helgen som gick och jag ser fram i mot augusti då jag ska börja rida för Lena igen.

Det Positiva: Känsla
Det Negativa: Regn

Together

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0