This time

Av många olika skäl har det varit lite tyst i bloggen på sistone, det blir så ibland när livet tar vändningar man inte ville tro på. Med hästarna har det inte hänt så jättemycket under denna vecka.

Maxim blev tömkörd på måndagen och vi övade även med draglinor, toppensnäll häst som gjorde sitt bästa. Joker försökte också hjälpa till på ett hörn eftersom vi höll till på ridbanan som också numera är integrerad med deras hage. Så han gick parallelt med Maxim när jag ledde runt med draglinorna och var moraliskt stöd och smakade lite på selen när vi stannade.

Tisdagen var vilodag igen och igår longerade jag Maxim på vallen. Superhäst igen, lyssnade bättre än någonsin och stannade, saktade av och ökade när jag bad om det. Vi övade också på att byta varv utan att han kom in till mig i mitten. I början longerade jag med lite inspänningar och på slutet blev det några varv utan också. Skritt och trav höll vi oss till.


Idag blev det vilodag igen, jag pussade lite på dem och borstade bort snön på benen, men annars fick de mest komma in och äta. Imorgon blir det dock ridning igen, förhoppningsvis får jag sällskap, men annars är det som det är. Helgen ska ägnas åt långa turer på snötäckta grusvägar. Tänkte ta och rida favoritrundorna en sista gång.

Nästa vecka är fulltecknad, dels ska hästarna gå över mer till hö för att underlätta flytten, Maxim ska få hovarna fixade på tisdagen, jag ska frisera manar i slutet av veckan, putsa träns och sadlar (tre sadlar och en himla massa träns väntar på mig) och sedan så smått börja plocka ihop alla saker. Så det gäller att ladda upp med ork i helgen.

Det Positiva: Att jag fick lära känna dig.
Det Negativa: Att du är borta för alltid.

Above the clouds

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0