Ihopsläpp och inspektion

Imorse var det upp tidigt (som vanligt) men plötsligt befann jag mig i den situationen att ha gott om tid. Hann till och med läsa lite tidning innan det var dags att åka till stallet. Maxim verkade ha funnit sig till rätta, han drack ur vattenkoppen medan jag såg på och hade legat ner för svansen var alldeles spånig, så förhoppningsvis har han sovit gott. Han var lite jobbig att leda till hagen, tyckte att matte gick långsamt, men det gick bra, fick lägga grimskaftet över nosen lite bara.

Det är tre andra hästar som Maxim ska gå med i hagen. En varmboldsvallack S (den han fick bekanta sig med igår) som inte säger så mycket och är lite ensamvarg. En 3-åring B som verkade lite busig och en stor brun O som var den som var boss och bestämde i hagen. Mest den som jag var lite orolig för, svårt att veta hur Maxim skulle reagera också, trodde inte att Maxim skulle sätta upp sig mot honom, men man vet jag aldrig, har ju inte sett honom med andra hästar än Joker och Hampus. Det gick i allafall väldigt lugnt till, O var fram och skulle hälsa och sedan pep han lite och hotade med frambenen, Maxim flyttade lite på sig och så hände inte mycket mer. O var sedan borta större delen av dagen och då hade tydligen Maxim lekt lite med 3-åringen. Han umgicks också lite med S när jag släppte ut honom efter vår aktiveringsstund.


Min vackra fjording i sin nya hage.

Jag åkte ju nämligen ut till stallet en gång till under dagen. Tog in Maxim i stallet och vi myste lite, han var lugn att leda och hade inga problem att lämna hagen. Borstade lite och sedan gick vi till ridhuset och så fick han undersöka och inspektera det hela. Släppte honom lös och så fick han springa lite, dock var han nog lite trött, ganska varmt och han har så mycket päls så det blir svettigt rätt så snabbt, skuttade över ett litet hinder också, först fick jag hoppa med honom, men sedan hoppade han lös också. Sedan in i stallet igen och så försökte jag ta bort lite päls, Maxim stod mest och mös, speciellt när han fick sällskap i gången av en lite ponny. Testade också min nyinköpta tömkörningsgjord (som blev betydligt billigare än beräknat, härligt med bonus och erbjudanden ibland), den passade toppenbra så den ska jag försöka inviga i veckan som kommer.

Maxim fick gå tillbaka till hagen och jag föröskte få lite ordning på mina saker. Har fått två plåtskåp för mina grejer då det inte fanns någon garderob ledig. Efter lite pysslande så fick jag in allt där jag ville ha det, men köpstopp råder på grund av platsbrist.

Det Positiva: Härlig dag
Det Negativa: Läckande skor

You and me

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0