Weekend i Norrköping

Helgen har jag ochJohan delvis tillbringat i Norrköping. Bott på hotell, ätit god mat (och efterrätter) och spankulerat omkring. Vi bode på The Lamp Hotel efter tips från några vänner. Mycket fint var det! Vi började dock helgen med att åka pendeltåget till Norrköping, promenera upp på stan och äta en väldigt god lunch på Skafferiet, där var det mycket mysigt också. Sedan gick vi till visualiseringscentrum och kollade på lite utställningar, de har som en cosmonova-liknande grej där, så vi åkte omkring bland stjärnorna en god stund också. Och så krossade jag Johan när vi tävlade i vem som kunde ha lägst hjärnaktivitet, om det nu är något att vara stolt över. Vi var också i Knäppingsborg och kikade runt bland butikerna och till Johan förtjusning (och min också) hittade vi coola oljelampor, så glad att Linda visat mig omkring i stan lite så jag visste om den här butiken och ville gå förbi den. 
 
 God furktkorg som vi käkade på medans vi kollade lite på tv. 
 
På kvällen gick vi ut och åt igen, gott kött och så smarrig kladdkaka till efterrätt. Gick även förbi en pub och jag tog ett glas vin. Mysig kväll, tyvärr var jag inte på topp sedan och fick världens huvudvärk, så somnade ifrån filmen vi kollade på. Men skön säng och många timmars sömn hjälpte och idag har det varit mycket bättre. Söndagsmorgonen började med nästan en timmes frukost, hotellfrukost är verkligen bland det bästa som finns. Sedan tog vi tåget tillbaka igen och kom hem strax efter lunch, en mycket mysig helg, som vi hoppas kunna göra om snart igen, då kanske i en annan stad.
 
Det Positiva: Maten
Det Negativa: Huvudvärken
 
With you

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0