Underbaraste

Börjar känna mig seg, utsliten och trött i kroppen. Hosta som kommer och går och slem lite överallt, men, men, efter denna höst kanske det inte är så konstigt att kroppen säger ifrån.
 
Nu ska vi se, onsdagen var jag tidigt i stallet om jag minns rätt, gjort allt till Maxim innan jobbet och tog en krotis promenad med honom innan jag behövde åka. Torsdagen var jag ledig från stallet och på fredagen blev det lite mys av och borstning. Men idag var jag faktiskt i stallet två gånger, även om jag bara umgicks med Maxim en av dem. Åkte först ut på dagen för att mocka och fixa all mat och sedan hade jag kvällsfodringen så åkte ut en stund innan på kvällen för att pyssla med Maximen. Vi passade på att gå ner till ridhuset som nästan tinat. Vi promenerade, övade lite halter och ryggningar sedan släppte jag honom och övade lite lös också. Så tänkte jag att jag skulle försöka att få honom att gå på en volt runt mig, lite löslongering med andra ord, det gick fantastiskt bra! Underbara, fina hästen! Volten blev lite oregelbunden, men när jag visslade på honom så återgick han snällt till spåret och runt mig, så himla duktig! När jag sätter mig ner på huk så kommer han fram till mig och får beröm.
Vi lekte lite också, sprang ikapp, Maxim vann såklart det är kul att springa fortare än matte tycker han. Ikväll var verkligen en perfekt stund tillsammans. Imorgon ska vi ta en morgonpromenad och om en och en halv vecka är det dags att sätta igång igen, jag börjar redan längta.
 
 
Det Positiva: Maximen
Det Negativa: Hosta
 
So far away

Over and Out
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0