Jul Hemhemma

Julfirandet är nu över för i år. Jag och Johan åkte upp til mina föräldrar lördagen innan jul och åkte tillbaka på juldagen. Åkte tåg och det var otroligt skönt och smidigt, inga förseningar i år. Hemhemma var det mycket snö och vackert väder, kom lite mer under dagarna, speciellt på juldagen när vi åkte hemåt igen, så pappa var lagom glad över att behöva ploga ännu mer. Nåja, då vi kom fram rätt så ridigt på dagen gick vi ut på snöpromenad med lillasyster och grannens bordercollie Tindra. Världens hyperhund som jagade pinnar och snöbollar långt ut i djupsnön. Så söt var hon, skönt att kunna röra lite på sig också och njuta av tystnaden i skogen.
 
Två av tre <3
Bustindra!
Saknad!
Saknad!

Dagen innan julafton åkte vi och hälsade på mormor och morfar i Sandviken. Fick åka i nya fina bilen också till på köpet. Fick god mat och hängde hos mormor och morfar ett tag innan vi åkte hem igen. Vi (läs mest jag) klädde granen och myste lite lagom.
 
<3

Julafton började med lång frukost och mammas tomtegröt. Myste med katter och gav dem första (av mpnga) omgången julgodis. Willes ögon blev som tefat och Gustav gluffsade snabbt i sig från handen. Mina små bebisar, Wille bar jag in en sväng också, men eftersom allergisk faster skulle komma på kvällen kunde han inte få springa omkring som han ville, men granen fick han se i allafall.
 
Framåt eftermiddagen kom faster med sambo och farmor på besök, vi drack glögg, fikade och kollade på kalle anka, somnade inte i år! Sedan rann tiden iväg, öppnade julklappar och fick många fina saker som kommer till användning. Ryggsäck till resan som jag spanat på ett tag, sidenlakan, presentkort på hööks och pengar kan väl nämnas till exempel. Maxim fick också lite godis, en repgrimma och ett fint glittrigt pannband av sin moster.
 
Magen började kurra och julbordet dukades upp. Åt så att jag nästan sprack, jag älskar all mammas mat, räkröran hon brukar göra är oslagbar tillsammans med laxen och kesopajen och älgköttbullarna icke att förglömma tillsammans med janssons och rödbetssallad tillhör dem också favoriterna. Mätta och belåtna kollade vi på disneyfilm och käkade julgodis.
 
På juldagen åkte vi hemåt igen, ägnade det mesta av tågresan till att äta choklad och sova. Efter en snabbsväng ut till stallet och Maximhästen så åkte vi till Johans pappa för ett andra julfirande. Återigen god mat och så spelade vi lite spel på kvällen.
 
Dagarna har sedan bestått av att sova i snitt 11-12 timmar per natt och inte så mycket mer. åkt till stallet och fixat lite, men mer om det i ett eget inlägg.
 
Det Positiva: Släkt och vänner
Det Negativa: Trötthet
 
Look at me
 
Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0