Börjar tappa tron...

... på mina friktionsdäck. Men tron på mänskligheten fick sig ett uppsving. Dagen började med att vi borstade fram bilen och styrde mot jobbet, kom fram utan problem och jobbdagen gick skapligt. Sedan så borstade jag fram bilen igen och skottade lite innan jag efter några spinnar kom ut från parkeringen och styrde mot stallet. Lilla asfaltsvägen hade yrt igen rätt ordentligt, glad att jag inte mötte någon förrän uppe vid stallet där det fanns plats att åka på sidan, annars hade det nog inte gått.
 
Utsikt från kontoret, snöade hela dagen

Maxim hade fått stå inne hela dagen, men medans jag mockade fick han gå ut med sommarbästisen i hagen närmast stallet för att röra lite på sig och andas frisk luft, blev väl en 45 minuter eller nått. Under tiden mockade jag två boxar och gjorde alla höpåsar. Sedan var det dags att försöka ta sig därifrån. Haha, det gick ju inte så bra. Tack och lov var jag inte ensam i stallet och det ska mycket till för att besegra sex envisa stalltjejer som hjälpte till att puffa upp för backen. Parkeringen var nog skottad en gång under dagen, men allt hade drivit igen och det var mycket nysnö så däcken bara spann. Efter en kvart eller så, var vi uppe på krönet och så kunde jag rulla ut på nyplogad asfaltsväg i allafall och vidare för att hämta upp Johan. Sedan gick allt bra, men när vi kom hem till parkeringshuset blev det knepigt igen, vi står högst upp och första backen gick bra, men i den andra och sista upp på taket blev det stopp igen. Med skottning, sandning, hjälp av snäll granne och återigen puttning så kom vi slutligen upp och kunde parkera, en timmer efter att jag lämnade stallet. Trötta är vi båda nu, så blir lugn kväll i soffan. Imorgon får bilen stanna hemma, jag är stall-ledig och promenerar hellre till jobbet äm råkar ut för samma sak igen. Förhoppningsvis avtar snöfallet lite så de hinner ploga ikapp.
 
Det Positiva: Snälla människor
Det Negativa: Kaos
 
Let it snow, let it snow, let it snow...

Over and Out
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0