Awsomeness

Så lätt värt att sova fyra timmar, i intervaller, på en natt, för att se en film som uppfyllde alla möjliga förväntningar och mer därtill. Det var så himla skönt att befinna sig i den världen igen, insåg hur mycket jag har saknat den och efter alla dessa år var det som att återse en gammal vän.
 
 
Nu var det ju ett tag sedan jag läste boken, och jag har bara läst den en gång, så jag hade inte så mycket minne av detaljer och liknande, men tyckte att filmen verkade följa bra av det jag nu minns. Och det minsta man kan säga är väl att jag är något förtjust i en viss dvärgprins. Det jag gillar mest med den var nog ändå att den gick in lite mer på djupet, kanske inte så mycket som den skulle ha kunnat, men ändå tillräckligt för att man skulle få känna av historien med alvkrigare och forntida slag. Jag hoppas på mer sådant i kommande filmer och naturligtvis ser jag extra mycket fram imot Mikael Persbrants insats. Mycket intressant kommer det bli och det känns fint att veta att jag har ytterligare två resor att göra till Midgård och dess karaktärer.
 
Sedan kanske jag inte var på topp resten av dagen, men, men, saker man får ta ibland.
 
Det Positiva: Sockerhöga
Det Negativa: Trötthet
 
In another world

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0