Usch och fy

Veckan började väl inte på bästa sätt, vaknar med ett ryck och kollar på klockan, elva. På förmiddagen. Jaha, så går det när man inte lyckas vända dygnet, så min första rejäla försovning någonsin blev det. Tur att det var lugnt på jobbet och inte mycket för mig att göra där ändå, nu blev halvdag en ganska bra start på jobbveckan tycker jag.

                                     

Efter jobbet åkte jag ut till stallet och var mycket tacksam för min medhavda matsäck, måste bli bättre på att ta med lite mellanmål så jag är pigg i huvudet. Maximen fick komma in från blötan och sedan satte jag på tömkörningsgjorden och så testade vi longering med lite inspänning idag. Inte mycket, men mest så han inte skulle köra upp huvudet så mycket. Krävde itne så mycket idag utan var mer kolla av i skritt och trav i båda varven, kolla så att han stannade och bytte gångart när jag ville. Han var duktig, trots regnet som smattrade och gjorde det svårt att höra vad jag sa kan jag tänka mig. På slutet tog jag av allt och så ställde vi upp ett litet hinder, han hoppade toppen på de höjde vi körde sist så jag sänkte ner och lade över regnjackan för att få lite mer "titt-hinder", då blev det livat kan jag säga. Fy tusan vad äckligt det var att hoppa tyckte Maxim. Han var mycket upprörd där ett tag, men duktig! Han fick hoppa en gång på slutet utan jackan också.

Nu hoppas vi på lite stabilare väder i veckan än vad vädersajterna utlovar. Vill så gärna rida ut på onsdag!

Det Positiva: Lydig häst
Det Negativa: Ridhusdamm

Det finns saker och så finns det saker

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0